Dia i Eroski uneixen forces per competir amb Mercadona al mercat de la marca blanca

Les dues cadenes han creat l'empresa Red Libra Trading Services per maximitzar la relació qualitat-preu
Els dos supermercats han creat una empresa per lluitar contra Mercadona. | Cedida

 

Dia i Eroski van anunciar fa uns dies la seva intenció d'unir forces per fer-se més competitius al segment de la marca blanca o del distribuïdor. Ara, les dues cadenes de supermercats han anunciat que han arribat a un acord per crear la societat Red Libra Trading Services, on cadascuna controlarà el 50% del capital, segons han remès a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV). Aquest projecte es basa «en el desenvolupament dels seus productes de marca pròpia per maximitzar la relació qualitat-preu».


Des d'aquesta nova companyia asseguren que aquesta unió els permetrà millorar la seva capacitat de «negociació amb proveïdors de marques de distribuïdor per a les dues companyies, així com l'adquisició d'altres materials i subministraments necessaris per a la seva activitat». «La nova societat té com a objectiu millorar la competitivitat en l'oferta de marques pròpies guanyant en eficiències que puguin repercutir en una millor relació qualitat-preu per als clients», asseguren. L'objectiu és, per tant, poder competir amb els seus rivals, sobretot Mercadona, amb una forta capacitat de negociació a les seves marques pròpies.

 

En un comunicat de l'empresa s'especifica que Red Libra Trading Services comptarà amb més de 50 empleats i començarà a funcionar a partir del 24 d'abril. Operarà des de Madrid i la presidenta no executiva d'aquesta nova societat serà Beatriz Santos, actual directora comercial del grup Eroski. Mentrestant, la direcció general estarà ocupada per Susana Pagés, fins ara directora comercial de marca pròpia de Dia.


Respecte si la fusió comportarà una comercialització dels mateixos productes, les dues empreses asseguren: «Dia i Eroski mantindran les seves polítiques comercials independents. Queden totalment exclosos d'aquest acord els productes frescos, així com l'oli, la llet i els ous». A més, afegeixen que «la societat queda oberta a l'entrada de nous socis».



Comentaris

envia el comentari