Més d’un centenar de pilots competiran al 19è Autocros Ciutat de Lleida

La prova es caracteritza per l’espectacularitat i la competitivitat
En l'edició del 2017 participaran en total 104 pilots. | Escuderia Lleida

 

Més d’un centenar de pilots procedents d’arreu de l’estat espanyol participaran aquest cap de setmana, els dies 22 i 23 d’abril, al 19è Autocros Ciutat de Lleida, una prova que és puntuable pel Campionat d’Espanya i Catalunya. En total participaran 104 pilots (al 2016 van participar una vuitantena), deu dels quals són campions d’Espanya i una trentena pertanyen a les Escuderies de Lleida i de Mollerussa. Un 35% dels pilots procedeixen de Catalunya i un 65% de la resta de l’Estat espanyol.

  

 

 


La Diputació de Lleida ha acollit aquest dimecres la presentació de la prova automobilística amb la participació del diputat Paco Cerdà; del representant territorial de l'Esport a Lleida, Joan Segura; del president de l’Escuderia Lleida, Miquel Rosell, i del vicepresident de l’Escuderia Lleida, Francesc Abella. L’autocros és una disciplina automobilística que es caracteritza per l'espectacularitat i la competitivitat dels participants, tal i com ha explicat el representant territorial de l’Esport a Lleida, Joan Segura. L’espectador pot veure tot el recorregut de la pista i gaudir de les evolucions dels participants, ja sigui en les zones ràpides, on els vehicles desenvolupen la seva màxima expressió, o en les zones lentes, on els vehicles realitzen derrapatges controlats. Per la seva banda, el diputat Paco Cerdà ha destacat que es tracta d’una prova totalment consolidada a Lleida que se celebra en un gran circuit que reunirà pilots procedents de molts punts de l’Estat espanyol. Concretament, de Lleida hi participaran set pilots: Josep Vidal, Josep Segalàs, Joan Amat, Delfin Lahoz, Pere Miró, Ares Lahoz i Eduard Bañeres.

 

Aquest Campionat d’Espanya comporta una gran repercussió per la ciutat de Lleida, comarca i província, ja que suposa l’arribada d’una gran quantitat de persones per assistir a la competició, tant pilots, membres d’equips, familiars, mitjans de comunicació i públic en general. El president de l’Escuderia Lleida, Miquel Rosell, ha explicat que es tracta de la segona prova del campionat, que es desenvolupa en un circuit totalment de terra amb 15 vehicles a pista.


La prova compta amb sis categories que inclouen:
- Divisió I, turismes de tracció a les 4 rodes amb possibilitat de grans modificacions mecàniques.
- Divisió II, turismes de 2 rodes motrius sense possibilitat de lleus modificacions mecàniques i una cilindrada màxima de 2.000 cc.
- Divisió OR-S, turismes de 2 rodes motrius sense possibilitat de cap modificació mecànica i una cilindrada màxima de 2.000 cc.
- Divisió 3, són vehicles monoplaces amb tracció a les 4 rodes amb possibilitat de grans modificacions.
- Divisió Car Cross, són vehicles monoplaces amb només motricitat a les rodes del darrere i motor de moto comercial amb una cilindrada màxima de 600 cc.
- Divisió Car Cross Júnior, són vehicles monoplaces amb només motricitat a les rodes del darrere i motor de moto comercial amb una cilindrada màxima de 600 cc, i limitats de potència, ja que els pilots són joves entre 13 i 18 anys.



Comentaris

envia el comentari