CatalunyaDiari.cat | La Masía retira el seu oli d'oliva 0,0 per publicitat enganyosa

La Masía retira el seu oli d'oliva 0,0 per publicitat enganyosa

L'envàs incloïa com a principal reclam l'absència de greixos o de calories del producte
Imatge del producte retirat. | FACUA

 

L'empresa Oli Masía ha retirat el seu oli d'oliva La Masía 0,0, després de la denúncia de FACUA-Consumidors en Acció per incloure un etiquetatge enganyós. L'envàs incloïa com a principal reclam l'absència de greixos o de calories del producte, cosa que no és cert i podia provocar una clara confusió entre els consumidors.


El passat octubre del 2015, l'organització va presentar una denúncia davant la Direcció General de Consum de la Junta d'Andalusia, després de l'alerta de molts usuaris de FACUA. Ara, Consum ha informat de «l'esmena de l'etiquetatge objecte de denúncia», però l'organització critica que no s'hagi obert un expedient sancionador contra l'empresa.

 

El principal esquer del producte era «oli d'oliva 0,0», una denominació que s'usa en algunes begudes per a reflectir la falta d'alcohol o de calories. Tot i així, el 0,0 no es reflectia ni en el contingut de greixos ni de calories del producte, ja que es tracta d'un oli. De fet, la mateixa informació nutricional del producte inclosa en l'etiquetatge així ho recollia. Així, segons defensa FACUA, l'0,0 no era més que un reclam publicitari enganyós.




COMENTARIS