Els vehicles més contaminants hauran de pagar un impost a partir de l'any vinent

El Govern, amb aquesta mesura, pretén recaptar 110 milions anuals
Capa de contaminació a la ciutat de Barcelona | Alfons Puertas

 

La directiva europea de qualitat de l'aire no s'està complint a Catalunya i, més severament, a Barcelona. És per aquest motiu que el govern pretén implantar l'any vinent un nou impost que afectarà els vehicles més contaminants i es cobrarà a través de l'impost de circulació. El 2020, quan la mesura estarà plenament implantada, es preveu recaptar al voltant de 110 milions d'euros anuals, que es destinaran a ajuts per a la compra de vehicles ecològics. Aquest procediment afectarà els vehicles més antics: «Un cotxe de vint anys d'antiguitat de gasolina contamina fins a 58 vegades més que un cotxe nou. Hem anat a prioritzar la renovació d'aquesta flota de vehicles més vells i més contaminants», explica Josep Rull, conseller de Territori. 


D'altra banda, es deixaran de bonificar els vehicles dièsel als peatges perquè són els que més diòxid de nitrogen emeten. L'anuari de la qualitat de l'aire de Catalunya ha tornat a suspendre aquest any la ciutat comtal, que té encara un ampli marge de millora en la reducció de la contaminació al seu nucli urbà. S'han superat els màxims permesos, també, a les comarques del Vallès i el Baix Llobregat. 




COMENTARIS