La travessera urbana de la C-12 a Balaguer suspèn en seguretat viària, segons el RACC

La companyia recomana la incorporació d'elements reductors de la velocitat atès que el 25% dels vehicles que hi circulen superen el límit màxim establert
Imatge d'un tram de la travessera de la C-12 a Balaguer | LleidaDiari.cat

 

La travessera urbana de la C-12 a Balaguer suspèn en seguretat viària, segons una auditoria del RACC que li atorga 43 punts sobre 100. La companyia recomana la incorporació d'elements reductors de la velocitat atès que el 25% dels vehicles que hi circulen superen el límit màxim establert. A més, el RACC alerta que a la via es permet el gir a l'esquerra en punts perillosos i sense carril de separació i, en general, hi ha una mala il·luminació dels passos de vianants. La de Balaguer és una de les quatre travesseres urbanes de Catalunya que s'ha analitzat a la '5a Auditoria RACC sobre la Qualitat de les travesseres en vies urbanes'. Des del 2011 se n'han auditat 21, de les quals quatre de la demarcació de Lleida i totes han suspès en seguretat. A banda de la de Balaguer, la de Pons va obtenir 41 punts (2014), la de Bellcaire 37,5 (2013) i la d'Alcarràs 32 (2015). 


Les travesseres representen el 10% de la xarxa viària i concentren el 20% dels accidents greus i mortals. Segons l'auditoria del RACC, en el factor de mobilitat la travessera de la C-12 a Balaguer compta amb una correcta disposició dels passos de vianants. El transport públic té una bona cobertura i és accessible, tot i que les parades necessiten millores en el seu equipament, i la senyalització és generalment correcta. La via falla en factors com la il·luminació, l'absència de carril bici i l'amplada i l'estat de les voreres. En canvi, obté una bona puntuació en el factor de l'adequació urbana gràcies a l'elevada presència d'arbrat i mobiliari urbà i als baixos nivells d'impacte acústic.

 

Davant d'això, el RACC fa una sèrie de recomanacions de baix cost. D'una banda, disposar d'una manera alternativa (en ziga-zaga) les zones d'aparcament dels trams sud i central perquè actuïn com a element reductor de la velocitat. També disminuir l'amplada dels carrils i desviar la trajectòria de l'accés sud per reduir de forma efectiva la velocitat, així com eliminar un cordó d'aparcament als trams centrals per implantar-hi un carril bici. Per últim, proposa incorporar un pas de vianants i un element reductor de la velocitat (petita rotonda o semàfors) a la cruïlla del pont nord amb la C-12. Paral·lelament, també recomana modificar la infraestructura reduint l'amplada dels carrils de circulació a l'accés nord per incorporar-hi almenys una vorera. Concretament, al costat sud de la rotonda que actua com a porta d'entrada a la zona urbana (cruïlla C-12 amb LV-9047).




Comentaris

envia el comentari