Freshly Cosmetics prem l'accelerador: vuit llançaments i internacionalització a Europa

La marca digital de cosmètica natural Freshly Cosmetics va tancar el 2016 amb una facturació de 300.000 euros i preveu escalar fins als 1,2 milions d'euros el 2017
Miquel Antolín, Mireia Trepat i Joan Miralles són tres joves enginyers químics de 25 anys de Tarragona que han revolucionat el mercat de la cosmètica natural. | Cedida

 

La marca de cosmètica natural creada per la Mireia, el Joan i el Miquel (tots tres del Camp de Tarragona) el febrer del 2016 acumula més de 100.000 seguidors a Instagram i Facebook i ha aconseguit tancar el seu primer any amb una facturació de 300.000 euros. Els tres joves enginyers químics de 25 anys van crear la marca després de deixar les seves respectives feines a la indústria química en veure que el món laboral no era el que esperaven. «Volíem passar-nos-ho bé, necessitàvem sentir l'energia diària que t'aporta fer allò que més t'agrada» comenta la Mireia. El forat que existia en aquest sector el van detectar en creuar dues estadístiques dels últims anys. I és que si tenim en compte que la cosmètica natural creix el 10% anual i afegim que el 'ecommerce' a Espanya ho fa al 25%, obtenim l'escenari perfecte per a l'èxit de la start-up reusenca. Al principi comenten que va ser molt difícil, ja que ningú creia amb els somnis d'uns nois acabats de graduar. Ara, són nou persones a l'equip, dedicades a formulació i màrqueting digital, entre d'altres. «El fet de no tenir experiència professional, ni del sector cosmètic, ni dels negocis digitals, ens ha fet crear i imaginar des de 0 com ens agradaria que fossin les coses, sense intoxicar-nos de l'exterior».

 

La marca formula i comercialitza a través de la seva pròpia web la seva línia de productes naturals i 100% lliures de tòxics certificats per BioVidaSana i BioInspecta. Actualment tenen nou productes al mercat enfocats a millorar la salut de la pell i el cabell com són el Xampú Refrescant Detox sense sulfats ni silicones, o el Multi-antioxidant Concentrate Serum, un sèrum facial carregat dels antioxidants més potents de la naturalesa com la astaxantina o el bròquil. Tot just fa uns dies han realitzat el llançament del Serum Capilar Intense Recoveryun producte multifunció que assegura protegir i reparar les fibres capil·lars provocades per les agressions externes com la contaminació o les radiacions solars UVA i UVB.

 

Lluny de només innovar amb productes diferenciadors, estan aconseguint canviar la manera de distribuir-los. Fins al moment la majoria de marques es valien de distribuïdors i botigues per comercialitzar els productes, però Freshly Cosmetics factura més del 95% a través del seu 'ecommerce', construint una comunitat de més de 100.000 seguidors a les xarxes socials i prop de 500 opinions de clients a la pàgina web. Ens expliquen que aquest 2017 es presenta ple de novetats, fins a vuit llançaments de productes nous: «Hem aconseguit entrar amb força, però ara tenim el repte més important, saber consolidar la marca i introduir-nos al mercat europeu».

 

Els hi hem preguntat si ens podrien donar un consell per a joves emprenedors del Camp de Tarragona, i la seva resposta ha estat rotunda: buscar un equip compromès on es prioritzi l'actitud i la creativitat per damunt de l'experiència i el currículum. «La nostra generació tenim ganes de treballar, però busquem projectes que tinguin un impacte real amb la societat i ens permetin ser nosaltres mateixos». A ells no els hi agrada la terminologia, però formen part de la generació 'millenial' inconformista que té ganes de canviar el món amb les seves accions. «Al principi dèiem amb la boca petita que revolucionaríem aquest sector, però ara estem segurs que serem un actor important de la transició cap a una cosmètica totalment natural i saludable», assegura el Miquel. Freshly Cosmetics preveu créixer un 400% aquest 2017 i facturar 1,2 milions d'euros.



Ja has fet LIKE? Ara és el moment!

Comentaris