ÚLTIMA HORA

Descarrila un tren a Tarragona

Els centres comercials segueixen perdent consumidors a causa de la compra en línia

A tot l'Estat, les marques aposten per tornar al centre de les ciutats i marxar de la perifèria
Les marques s'allunyen dels centres comercials. | cedida

 

La revista 'Forbes' ha compilat els anuncis de clausura de grans marques, amb més de 3.500 botigues als Estats Units, i l'auge de la venda digital i el declivi dels visitants als centres comercials ha fet disminuir considerablement els resultats de les marques, segons el portal ‘Economía Digital’. Les grans superfícies estan començant a entrar en crisis pels establiments que s'estan tancant. Un dels centres comercials més famosos del país 'Macy's', tancarà en els pròxims mesos unes cent botigues i pretén especialitzar-se en sabates. Un altre dels grans espais multimarca, 'Sears' tancarà uns quaranta establiments més.


I aquests factors de compra i la reducció de visites també es veuran reflectits als centres comercials espanyols. Un clar exemple és la marca Zara, que ja ha decidit sortir dels centres comercials per situar-se en altres espais més diferenciats. Aquesta mateixa estratègia també l'està duent a terme el gran competidor d'Inditex: Mango cada vegada obre més botigues als carrers i menys als centres comercials, com per exemple una de les seves últimes obertures al carrer Serrano de Madrid.

 

S'està apostant per tornar al centre de les ciutats i sortir de les perifèries. Fins i tot botigues amb una gran superfície, com és el cas de Media Markt, també prefereixen situar-se al centre de les ciutats. Ara els centres comercials ja rebaixen els seus lloguers, i com a alternativa, fan ofertes a les grans cadenes de supermercats i a les múltiples marques d'Inditex, amb fort reclam entre la societat.




COMENTARIS