Barcelona inverteix 743.000 euros en pla de Reducció del Soroll d’Oci Nocturn

El pla inclou la compra de piruletes per intentar silenciar els noctàmbuls
La campanya està planificada entre els mesos de juny i octubre, la temporada de l'any on més turistes arriben a Barcelona | Cedida
 

 El pla de Reducció del Soroll d'Oci Nocturn que ha impulsat l'Ajuntament de Barcelona ha costat 743.789,86 euros als contribuents. L'objectiu del pla és aconseguir conciliar l'animada vida d'oci nocturn dels barris més freqüentats a la nit amb el descans dels veïns. Per a fer-ho, l'Ajuntament ha contractat TERSA, una empresa constituïda amb capital totalment públic i que és la mateixa que s'encarrega de gestionar els residus i les energies renovables de la ciutat. La campanya està planificada entre els mesos de juny i octubre, la temporada de l'any on més turistes arriben a Barcelona. La missió principal és reduir el soroll que es genera en els bars i les discoteques quan la gent surt a fumar o aquests tanquen. El més sorprenent és que, segons explica 'Crónica Global', un dels mètodes que fa servir l'empresa és repartir piruletes entre les persones per a intentar evitar que facin soroll.


L'Ajuntament compta amb 42 educadors mediambientals que demanen als joves reunits a les portes de les discoteques que evitin fer soroll. Per a contribuir-hi els hi regalen unes piruletes perquè així, almenys, tinguin una estona la boca ocupada. Els educadors es reparteixen en grups de quatre i també intenten conscienciar als bars i discoteques perquè col·laborin en la tasca d'evitar fer soroll.

 

La campanya està focalitzada en certes zones i barris on l'activitat d'oci nocturn és més habitual. Espais com el Born, el Raval, el barri Gòtic i la Barceloneta compten amb més presència de coordinadors nocturns. També són freqüents en carrers com Balmes, Aribau, Enric Granados i la Rambla Catalunya, on hi ha força bars de copes que acostumen a ser el preludi de l'entrada a una discoteca.


Els coordinadors nocturns de TERSA també s'encarreguen d'elaborar enquestes als usuaris de locals nocturns per a, posteriorment, informar de l'evolució de la campanya. El pressupost del pla és de 743.000 euros, repartits entre 328.896 per l'any 2017 i 414.893 per l'any 2018.



Comentaris